רכבי SUV שגם מתאימים באמת לשטח

רכבי SUV שגם מתאימים באמת לשטח

מגמת רכבי ה SUV ממשיכה לעלות ומשפחות רבות בישראל ובעולם עוברים מהרכבים המשפחתיים שהתרגלנו אליהם לרכבי SUV, חברות ייצור הרכבים לא מתעלמות מהמגמה ההולכת ומתגברת משנה לשנה ומכניסות יותר ויותר דגמי SUV לקטלוג שלהם על חשבון הרכבים המשפחתיים, אך מהו בכלל רכב SUV הוא עושה רושם של רכב שטח קרבי, יושבים בו גבוה והגלגלים רחבים וגדולים אבל אל נא תטעו רוב רכבי ה SUV לפחות אלו שמשווקים בארץ לא מתאימים לשטח ואפילו תגרמו להם לנזקים אם תרדו יותר מידי לשבילי עפר ותלוליות.

אז האם יש בכלל רכבים בקטגוריה הזו שמתאימים לשטח או שכולם פוזה אחת גדולה של ג'יפונים עירוניים?

שני רכבי SUV שהם גם רכבי שטח

אז בין כל הרכבים "הקרביים" שיש בשוק הג'יפונים (ככה אוהבים לקרוא לרכבי SUV בארץ משום מה) דווקא היחידים שהם בעלי יכולות שטח סבירות הם אלו שהעיצוב קצת פחות קרבי אבל מרחק הגחון מתאים, הנעה כפולה, מתלים מתאימים לשטח וזוויות שיגרמו לרכב לעבור מעל מכשולים, רכבי השטח הטובים בקטגוריה שייכים לסובארו והם:

• סובארו XV – הסובארו XV הוא רכב שטח אמיתי, הנעה כפולה רציפה, מרחק גחון של כמעט 20 ס"מ, מתלים חזקים ושלדה בנויה היטב, בדגמים החדשים והמאובזרים יותר מערכות בקרה שמאפשרות שליטה נוחה יותר בשטח ואף שיפורים המתאימים לכביש כגון מערכת שיוט מבוקרת עם מרחק עצירה ומערכות בטיחות נוספות, החיסרון של הסובארו XV הוא תא המטען הקטן שלו יחסית שהופך אותו לפחות רלוונטי בעיני משפחות.
• סובארו פורסטר – האח הגדול של הסובארו XV עם מסורת עוד משנות ה90 של רכב שטח מצוין עם אווירות מעולה, מנוע אמין ויעיל ומאד מרווח ומשפחתי, הסובארו פורסטר החדשות מאבזרות כבר כראוי, הן מפנקות ובעלות גימורים מעולים, אבל גולת הכותרת של הפורסטר היא יכולת השטח שלו כאמור והיא הטובה ביותר מבין הרכבים המתחרים איתו בקטגוריה, החיסרון של הפורסטר הוא שביחס למתחרים הפוטנציאלים שלו באותה קטגוריה המחיר שלו גבוה וצריכת הדלק שלו גם גבוה.