סובארו forester

סובארו forester

סובארו forester משיק בתקופה זו את הדור הרביעי שלו. בדגם החדש של סובארו forester, התארך הרכב בכ-4 ס"מ והתרחב כבסנטימטר אחד. גם הגובה שלו גדל בכ-2 ס"מ. בסיס הגלגלים גדל גם הוא, בערך ב-2.5 ס"מ. סובארו forester החדשה משווקת עם מנוע 2 ליטר, ועם הספק של 150 כוח סוס. לסובארו forester גם גירסת טורבו, עם אותו נפח מנוע – אך הספק של 240 כוח סוס. סובארו forester מכילה תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים, או לחילופין תיבת הילוכים רציפה. הדגם החדש של סובארו forester הקטין באופן משמעותי את צריכת הדלק של הרכב הזה – ירידה של כ-30% בצריכת הדלק! הירידה הזו מתאפשרת בעקבות הכנסה של שינויים שונים והתקנת מערכות מתקדמות, כמו מערכת עצור-סע מיוחדת, המסייעת להקטנה של צריכת הדלק.

העיצוב

סובארו forester החדשה נשארה עם המראה המוכר של סובארו forester מאז ומתמיד – מראה ריבועי וקשוח יותר ממרבית הרכבים באותה קטגוריה. תא הנוסעים של סובארו forester הוא תא נוסעים פשוט, ללא עיצובים נועזים, אך האיכות של החומרים שלו גבוהה מאד. למושב הנהג בסיס מעט קצר מידי, אך המרווח הפנימי של הרכב, הן מלפנים והן מאחור, מרווח ונוח במיוחד. גם תא המטען של סובארו forester גדול, שימושי ונוח מאד.

המנוע

הביצועים במנוע של סובארו forester טובים בהחלט. מדובר ברכב שאינו זריז באופן מיוחד, אך בהחלט נוח לנהיגה ונעים לנסיעה. המנוע לעיתים מרעיש, והרכב גם נוטה לספוג רעשים של רוח ושל תנועת הצמיגים. לעומת הדגם הרגיל הסובל מבעיות אלה, הדגם בעל מנוע הטורבו שקט בהרבה, וגם חזק וגמיש יותר. עם זאת, צריכת הדלק במנוע הטורבו גבוהה יותר מאשר במנוע הרגיל. נוחות הנסיעה בסובארו forester טובה מאד, בעיקר במהירויות נסיעה גבוהות. הנסיעה אינה קופצנית, והמתלים יוצרים איזון טוב במיוחד בין ספיגה לבין ריסון של הקפיצות. ההגה של הסובארו forester איטי במקצת ונטול תגובות חדות. סובארו forester מתאימה מאד לנסיעות שטח קלות, והיא מעניקה לנהג ולנוסעים תחושה בטוחה וחזקה בנסיעות מסוג זה.