סוזוקי גרנד ויטרה

סוזוקי גרנד ויטרה

סוזוקי גרנד ויטרה הוא שיפור ושדרוג של סוזוקי ויטרה המקורית. סוזוקי ויטרה היתה בתחילתה רכב פנאי יפני, ובישראל היא היתה זו שפרצה את שוק רכבי השטח האמריקאי. סוזוקי גרנד ויטרה היא רכב אמין, חסכוני ועמיד, ואין פלא שרכבים משומשים מדגמי הויטרה והגרנד ויטרה נמכרים בסכומים גבוהים מאד, גם רכבים שיוצרו לפני 15 שנים ויותר. מאז שנת 2005, לסוזוקי גרנד ויטרה אין שלדת סולם נפרדת, אלא מרכב אחיד. אך למרות זאת מדובר ברכב איכותי במיוחד בתחומו – המנוע שלה מותקן לאורך, ההנעה שלו סימטרית והיא אינה מבוססת על הנעה קדמית. בדגמים של עד 2008 היה לסוזוקי גרנד ויטרה מנוע חלש יחסית, 2.0, אולם מאז שנת 2008 היא משווקת עם מנוע 2.4 חזק. לסוזוקי גרנד ויטרה גרסא ארוכה רגילה, וכן גרסא קצרה בעלת 3 דלתות.

העיצוב

לסוזוקי גרנד ויטרה עיצוב נקי, מבנה ריבועי ומראה נאה והרמוני של החישוקים הגדולים ובתי הגלגלים. המראה של סוזוקי גרנד ויטרה אינו בולט במיוחד והוא נקי ופשוט. לסוזוקי גרנד ויטרה תא נוסעים ממוצע וסביר, בעל אבזור טוב, והוא מרווח כפי שמצופה מגודלו. גם תא המטען של סוזוקי ויטרה ממוצע ונוח.

המנוע

למנוע 2.4 הקיים, כאמור, מאז דגמי 2008, יתרונות רבים המשפיעים על הביצועים של סוזוקי גרנד ויטרה. ההתנעה של הרכב קלה והנסיעה נוחה. תיבת ההילוכים של הרכב מכילה 4 הילוכים, והיא חלקה ונוחה לשימוש. צריכת הדלק של סוזוקי גרנד ויטרה גבוהה יחסית. בנסיעה בעיר, סוזוקי גרנד ויטרה נוטה להיות קופצנית מעט, אך לא ברמה מטרידה. היא פחות נוחה בנסיעה בכבישים בינעירוניים, אך מושלמת לנסיעות בשטח. היא מגיבה נכון לדרישות הנסיעה בשטח, מסוגלת לנסוע במהירות גבוהה גם בשבילים ונוחה גם בשטח טכני. סוזוקי גרנד ויטרה גם מכילה הילוך כוח, אשר מקל על תנאי שטח קשים. אף שמחירה של סוזוקי גרנד ויטרה אינו זול, הרי שרכבים ברמת אבזור המקבילה אליה יהיו יקרים הרבה יותר, כך שהיא בהחלט נותנת תמורה טובה למחירה.