סוזוקי ויטרה הוא רכב בעל היסטוריה מפוארת, אך בדגמים האחרונים שלו חלה ירידה משמעותית. סוזוקי ויטרה מיוצרת כבר משנת 1988, ומאז היא היתה רכב שטח, ג'יפ קטן וידידותי בעל ביצועים קשוחים. בדגמים האחרונים, לעומת זאת, נותר בעיקר השם של הדגם, שהוא שם בעל מוניטין גבוה. מיכולת השטח בפועל לא נותר הרבה. סוזוקי ויטרה בדגם החדש שלה מאפשר הנעה כפולה, עם אפשרויות בחירה על פי המצבים של מערכת ההנעה. אך למרות השיפור הזה, אין בה הילוך כוח כפי שהיה בעבר, מהלכי המתלה של הרכב מצומצמים והזוויות של המרכב שטוחות, הרבה פחות מוצלח מאשר הדגמים הישנים. הדגמים החדשים של סוזוקי ויטרה דומים מאד לדגמים של סוזוקי קרוס אובר, כמו למשל שלדה ויחידת הנעה בגודל של 1.6 ליטר, 12 כח סוס. אך סוזוקי קרוס אובר מצוידת בתיבה אוטומאטית רציפה, ולעומתה סוזוקי ויטרה ישנה תיבה אוטומאטית פלנטרית ובה 6 הילוכים.
עיצוב
למעשה, נושא העיצוב הוא היחיד המוצלח בדגמים החדשים של סוזוקי ויטרה, כאשר היא מציעה שילובי צבעים מגוונים מבפנים ומבחוץ, ויוצרת אפשרויות רבות של התאמה אישית לטעם של הרוכשים. החרטום של סוזוקי ויטרה הוא רבוע וגבוה, והגג הוא בעל אפקט של גג צף, בזכות הקורות השחורות שלו. העיצוב של סוזוקי ויטרה, באופן כללי, הוא עיצוב מודרני ויפה – הוא משלב קשיחות עם אלגנטיות, ויש לה נוכחות של רכב שטח. גם תא הנוסעים שלה מעוצב בצורה מעניינת ועם קריצה, עם פס קישוט בלוח המחוונים, שעון דיגיטלי גדול ומואר אשר מוסיף ליופי הייחודי של הרכב, ועוד. יש לציין שסוזוקי ויטרה מכילה מספר מערכות בטיחות ייחודיות, אשר מסייעות לשמירה על הבטיחות בנסיעה, גם בטיולים.
הביצועים
עם כל יתרונותיה, הדגמים הקטנים של סוזוקי ויטרה אינם ממש מתאימים לתנאים של נהיגת שטח, כפי שהיה מצופה מרכב שמתיימר להיות רכב שטח. סוזוקי ויטרה נוסעת היטב בשבילי עפר, בחול ובדיונות, אך היא איננה מפגינה ביצועים יוצאי דופן בשטח, ואינה מתאימה לשטחים מורכבים. הדגם החדש ביותר של סוזוקי ויטרה עתיד להגיע לארץ באזור יולי 2015.


