סוזוקי סמוראי

סוזוקי סמוראי

סוזוקי סמוראי הוא רכב שטח אשר משווק בישראל כבר משנת 1984. סוזוקי סמוראי בנוי כמו ג'יפ, ויש לו שלדת סולם אשר מופרדת מן המרכב. בשנים הראשונות הכילה סוזוקי סמוראי מנוע 1 ליטר, ותיבת הילוכים עם 4 הילוכים בלבד. מאז שנת 1986, היא מכילה מנוע 1.3 ליטר, ותיבת הילוכים עם 5 הילוכים. סוזוקי סמוראי נותרה מאז ועד היום כמעט זהה. העיצוב שלה השתנה מעט בשנת 1997, אז גם הוחלפו בה הקפיצים לקפיצים סליליים. סוזוקי סמוראי מיוצרת במספר דגמים מגוונים – עם מרכב קצר או ארוך, סגור או פתוח, וכן בגרסת טנדר. בשנים האחרונות, ולמעשה החל משנת 1999, השימוש בסוזוקי סמוראי פחת, והיא הוחלפה בסוזוקי ג'ימיני.

מחיר

כל רכישה של ג'יפ חייבת לקחת בחשבון לא רק את מחיר המחירון של הרכב, אלא גם את השיפורים והתוספות שהוכנסו ברכב, כמו וו גרירה, צמיגי שטח, חישוקי שטח, כננת וכדומה. גם ההיסטוריה של סוזוקי סמוראי אינה משמעותית ברכישה שלו – אין הבדל משמעותי אם היתה בבעלות פרטית, בבעלות חברה או בהשכרה, ואין משמעות רבה למספר הבעלים הקודמים שהיו לה. לעומת זאת, המצב החיצוני של הרכב והמצב המכאני שלו בשלב הרכישה משמעותי הרבה יותר, כמו גם התוספות שהותקנו בו. במרבית המקרים, סוזוקי סמוראי עד שנת ייצור 1993 יהיה שווה בערך כמחיר המחירון שלו, ואף יותר מכך. לעומת זאת, סוזוקי סמוראי משנת ייצור 1994 יימכר במחיר נמוך מן המחירון – בערך 5 עד 10 אחוזים פחות.

בעד ונגד

ישנם שיקולים שונים בעד ונגד רכישה של סוזוקי סמוראי. מדובר ברכב קטן ובעל מראה ילדותי משהו, אך עם זאת, יכולות השטח שלו גבוהות במיוחד. מדובר ברכב חסכוני מאד, ובעל עלויות אחזקה נמוכות. קל מאד לתמרן איתו, גם בתוך העיר ובתנאי כביש רגילים. עם זאת, הקפיצים הקשיחים של הסוזוקי סמוראי יוצרים אי נוחות בישיבה ברכב, במיוחד בזמן של קפיצות או טלטולים. הוא אינו יציב מאד בכביש, ובעל עיצוב פנימי מינימאלי. הוא אינו מומלץ לנסיעות ארוכות מחוץ לעיר. מומלץ מאד לבדוק את תיבת ההילוכים של הרכב ואת תקינותה.